Eksperci branży TSL twierdzą, że 2022 to był rok przewoźnika, niestety jego sytuacja na rynku nadal jest trudna, mimo iż udział transportu zleconego w Polsce w 2020r to 90% (przyjmując jako miernik pracę przewozową wyrażona za pomocą tonokilometrów). Szalejące ceny paliw, inflacja, czy też wprowadzony niedawno szereg nowych przepisów za sprawą pakietu mobilności, to tylko część czynników, które składają się na panujący aktualnie kryzys w branży transportowej.
W Polsce pracuje ok. pół miliona kierowców. Jedna trzecia zbliża się do wieku emerytalnego, więcej niż przeciętnie w innych branżach. Pozyskanie nowych pracowników do zawodu jest jednym z największych wyzwań.

Jak wspomóc przewoźników
Sposobem na zmniejszenie liczby wakatów może być wdrożenie na większą skalę znanych już rozwiązań, takich jak kursy doszkalające, pakiety prywatnej opieki medycznej, indywidualne podejście do kierowców – zrozumienie ich potrzeb, dostosowywanie się do nich, większa wrażliwość na oczekiwania. Największe przedsiębiorstwa na rynku regularnie oferują kierowcom tego typu wsparcie, mniejsze zaś muszą się dopiero tego uczyć. Oprócz wyżej wymienionych, duże firmy mogą wspomóc swoich przewoźników oferując im finansowanie przyspieszonych płatności. Eliminując trzeci podmiot, jak to się dzieje w przypadku faktoringu, znacznie obniżają koszty pozyskania środków. Klientami Cashy, są właśnie te przedsiębiorstwa, które dysponują wolnymi środkami i chcą je wykorzystać finansując przyspieszoną płatność.
Dlaczego Cashy
To pierwsze tak kompleksowe rozwiązanie na rynku, które w swojej ofercie ma nie tylko e-skonto, ale pełen pakiet benefitów skierowanych dla przewoźnika. Poprzez pełne zautomatyzowanie procesu i przeniesienie go online, zyskał on na transparentności, czasie i efektywności. To rozwiązanie “Win Win”, przewoźnik dba o swoją płynność finansową, spedytor nie tylko generuje oszczędności, ale zyskuje cennego partnera w biznesie.